A PROIECTULUI EDUCAŢIONAL
Tоp-10 „Cele mai citite cărţi”.
SECŢIUNEA 1. ORGANIZATORUL ŞI REGULAMENTUL OFICIAL AL
PROIECTULUI
Proiectul educaţional
este organizat de Asociaâia Bibliotecarilor din România, filiala Argeş şi Casa
Corpului Didactic Argeş (denumitţi în continuare "Organizatori").
Concursul va avea
două secţiuni: o secţiune pentru elevi de gimaziu şi o secţiune pentru liceu. Participanţii
la concurs sunt obligaţi să respecte termenii şi condiţiile regulamentului
oficial al acestuia, potrivit celor menţionate mai jos (denumit în continuare
"Regulament Oficial"). Regulamentul Oficial este întocmit şi va fi
făcut public prin vizitarea site-ului:
http://abrfilialaarges.blogspot.ro/ si pe facebook: https://www.facebook.com/groups/475471439193864/; www.ccdarges.ro
Regulamentul va fi
facut cunoscut tuturor participanţilor de către bibliotecarul care coordonează activitatea
grupului din gimnaziu sau liceu.
SECŢIUNEA 2. DURATA PROIECTULUI
Proiectul va fi lansat
în noiembrie2015 şi va dura până în
aprilie 2016 (Săptămâna altfel)
SECŢIUNEA 3. MECANISMUL PROIECTULUI
Organizatorii:
ABR şi CCD:
-
elaborează regulamentul, materialele metodice;
-
cumulează informaţiile prezentate;
-
elaborează lista finală Top-10 „Cele mai citite cărţi” pentru
adolescenţi”;
-
organizează conferinţa de totalizare;
-
prezintă (fac publice) rezultatele studiului,
formulează recomandări.
Bibliotecarii din
instituţiile de învăţământ:
-
formează grupele de participanţi/experţi (8-12 adolescenţi cu vârsta de 12-18 ani.)
-
organizează conferinţele locale;
-
prezintă organizatorilor rezultatele (lista cărţilor
şi textile argumentative pentru fiecare carte inclusă în listă);
Programul proiectului
1. Etapa pregătitoare (noiembrie-decembrie
2015): elaborarea, distribuirea regulamentului
şi materialelor metodice, lansarea programului, înregistrarea instituţiilor
participante, formarea grupurilor de experţi;
2. Desfăşurarea conferinţelor locale în licee (ianuarie- martie 2016):
- prezentarea
publică a cărţilor;
-
alcătuirea listei cu 10 cele mai importante cărţi, în opinia adolescenţilor (altele
decât titlurile incluse în curricula şcolară);
-
scrierea textelor de prezentare pentru fiecare carte inclusă în listă;
-
expedierea listei elaborate şi a textelor argumentative pe adresa organizatorilor.
3. Analiza şi
cumularea datelor prezentate (final martie-inceput
de aprilie 2016).
Conferinţa de
totalizare, elaborarea listei finale Top-10 ,,Cele
mai citite cărţi” pentru
adolescenţi.. Prezentarea rezultatelor studiului, elaborarea recomandărilor (aprilie ,,Săptămâna altfel” 20.04.2016)
Fiecare titlu va fi
însoțit
de o prezentare textuală, alcătuită din formular și argument.
Formularul trebuia să ofere informații despre cartea
prezentată: numele autorului, titlul,
anul ediţiei, țara, un citat semnificativ din carte; de asemenea,
participantul trebuia să indice de unde a luat această carte pentru a o citi (din biblioteca
personală, de la biblioteca școlară sau publică, de
la prieteni, colegi, din Internet).
Argumentul în format eseu
trebuia să conțină răspunsuri la următoarele întrebări:
1. De ce această carte trebuie citită neapărat de către adolescenţi?
2. Timpul şi locul acţiunii. Personajele
principale. Ce problemă abordează autorul?
3. Prin ce este interesantă cartea în ansamblu?
5. Cât de interesantă, importantă este în contextul actual?
6. Ce
episod te-a impresionat mai mult? De ce?
7. Care personaje sunt mai
interesante? De ce?
8. Ce impresii ţi-a lăsat limbajul, stilul
autorului?
9. Ce expresii, fraze
deosebite ţi-au rămas în memorie?
10. Ce sentimente, idei, gânduri ţi-a provocat lectura acestei cărţi?
11. Cum te-a influenţat pe tine personal această carte?
12. Se spune că din cărţi învăţăm, de aceea consideri
această carte ca fiind un manual
de ... (ex.: prietenie, dragoste, toleranţă etc.)?
Lista finală se va face publică
la conferința de totalizare,
Participanţii la proiect vor primi diplome de participare.
SECŢIUNEA 5. RESPONSABILITATE
Prin participarea la
PROIECT, toti participanţii sunt de
acord şi se obligă să respecte şi să se conformeze tuturor cerinţelor şi
condiţiilor impuse de Organizator prin prezentul Regulament Oficial..
SECŢIUNEA 6. DREPTUL
DE PARTICIPARE
Proiectul este deschis
participării tuturor unităţilor de învăţământ care deţin o structură
infodocumentară (bibliotecă şcolară sau centru de documentare şi informare) din
judeţ.
Formularul
cărţii prezentate:
Numele
prenume autor
|
Titlul
cărţii
|
Anul
ediţiei
|
Ţara,
oraş
|
Citat
din carte
|
Formularul
Top -10 cărţi prezentate:
Numele
prenume autor
|
Titlul
cărţii
|
Anul
ediţiei
|
Ţara,
oraş
|
Citat
din carte
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu