vineri, 16 octombrie 2015

TOP 10 "CELE MAI CITITE CĂRŢI"





REGULAMENTUL OFICIAL DE ORGANIZARE

A PROIECTULUI EDUCAŢIONAL

Tоp-10 „Cele mai citite cărţi”.



SECŢIUNEA 1. ORGANIZATORUL ŞI REGULAMENTUL OFICIAL AL PROIECTULUI



Proiectul educaţional este organizat de Asociaâia Bibliotecarilor din România, filiala Argeş şi Casa Corpului Didactic Argeş (denumitţi în continuare "Organizatori").

Concursul va avea două secţiuni: o secţiune pentru elevi de gimaziu şi o secţiune pentru liceu. Participanţii la concurs sunt obligaţi să respecte termenii şi condiţiile regulamentului oficial al acestuia, potrivit celor menţionate mai jos (denumit în continuare "Regulament Oficial"). Regulamentul Oficial este întocmit şi va fi făcut public prin vizitarea site-ului:

http://abrfilialaarges.blogspot.ro/ si pe facebook: https://www.facebook.com/groups/475471439193864/;  www.ccdarges.ro

Regulamentul va fi facut cunoscut tuturor participanţilor de către bibliotecarul care coordonează activitatea grupului din gimnaziu sau liceu.


SECŢIUNEA 2. DURATA  PROIECTULUI

Proiectul va fi lansat în noiembrie2015 şi va dura până  în aprilie 2016 (Săptămâna altfel)


SECŢIUNEA 3. MECANISMUL PROIECTULUI


Organizatorii: ABR şi CCD:

-         elaborează regulamentul, materialele metodice;

-         cumulează informaţiile prezentate;

-         elaborează lista finală  Top-10  „Cele mai citite cărţi” pentru adolescenţi”;

-         organizează conferinţa de totalizare;

-         prezintă (fac publice) rezultatele studiului, formulează recomandări.

Bibliotecarii din instituţiile de învăţământ:

-         formează grupele de participanţi/experţi (8-12 adolescenţi cu vârsta de 12-18 ani.)

-         organizează conferinţele locale;

-         prezintă organizatorilor rezultatele (lista cărţilor şi textile argumentative pentru fiecare carte inclusă în listă);


Programul proiectului

    1. Etapa pregătitoare (noiembrie-decembrie 2015): elaborarea, distribuirea regulamentului şi materialelor metodice, lansarea programului, înregistrarea instituţiilor participante, formarea grupurilor de experţi;
    2. Desfăşurarea conferinţelor locale în licee (ianuarie- martie 2016):
      -    prezentarea publică a cărţilor;
     -    alcătuirea listei cu 10 cele mai importante cărţi, în opinia adolescenţilor (altele decât titlurile incluse în curricula şcolară);
-         scrierea textelor de prezentare pentru fiecare carte inclusă în listă;
      -         expedierea listei elaborate şi a textelor argumentative pe adresa organizatorilor.
    3. Analiza şi cumularea datelor prezentate (final martie-inceput de aprilie 2016).
    Conferinţa de totalizare, elaborarea listei finale Top-10 ,,Cele mai citite cărţi” pentru adolescenţi.. Prezentarea rezultatelor studiului, elaborarea recomandărilor (aprilie ,,Săptămâna altfel” 20.04.2016)



     Fiecare titlu va fi însoțit de o prezentare textuală, alcătuită din formular și argument.

     Formularul trebuia să ofere informații despre cartea prezentată: numele autorului, titlul, anul ediţiei, țara, un citat semnificativ din carte; de asemenea, participantul trebuia să indice de unde a luat această carte pentru a o citi (din biblioteca personală, de la biblioteca școlară sau publică, de la prieteni, colegi, din Internet).

    Argumentul în format eseu trebuia să conțină răspunsuri la următoarele întrebări:

1.   De ce această carte trebuie citită neapărat de către adolescenţi?

2. Timpul şi locul acţiunii. Personajele principale. Ce problemă abordează autorul?

3. Prin ce este interesantă cartea în ansamblu?

5. Cât de interesantă, importantă este în contextul actual?

6.  Ce episod te-a impresionat mai mult? De ce?

7. Care personaje sunt mai interesante? De ce?

8. Ce impresii ţi-a lăsat limbajul, stilul autorului?

9. Ce expresii, fraze deosebite ţi-au rămas în memorie?

10. Ce sentimente, idei, gânduri ţi-a provocat lectura acestei cărţi?

11. Cum te-a influenţat pe tine personal această carte?

12. Se spune că din cărţi învăţăm, de aceea consideri această carte ca fiind un manual de ... (ex.: prietenie, dragoste, toleranţă etc.)?

    Lista finală se va  face publică la conferința de totalizare,

    Participanţii la proiect vor primi diplome de participare.


    SECŢIUNEA 5. RESPONSABILITATE

    Prin participarea la PROIECT, toti participanţii  sunt de acord şi se obligă să respecte şi să se conformeze tuturor cerinţelor şi condiţiilor impuse de Organizator prin prezentul Regulament Oficial..


    SECŢIUNEA 6. DREPTUL DE PARTICIPARE

    Proiectul este deschis participării tuturor unităţilor de învăţământ care deţin o structură infodocumentară (bibliotecă şcolară sau centru de documentare şi informare) din judeţ.



Formularul cărţii prezentate:



Numele prenume autor
Titlul cărţii
Anul ediţiei
Ţara, oraş
Citat din carte











Formularul Top -10 cărţi prezentate:



Numele prenume autor
Titlul cărţii
Anul ediţiei
Ţara, oraş
Citat din carte
























































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu